Методичне об'єднання природничо-математичного циклу
План роботи вчителів шкільного методоб’єднання
природничо-математичного циклу на 2015/2016 навчальний рік
Тема, над якою працює педагогічний колектив школи:
« Формування професійної мобільності усіх учасників навчально-виховного процесу через упровадження нових державних стандартів початкової, базової, повної загально середньої освіти як один із шляхів успішної соціалізації особистості»
Тема, над якою працює МО вчителів природничо-математичного циклу:
“Забезпечення мобільності вчителя шляхом формування фахових компетенцій та розширення змістового поля їх підготовки”
Вступ
Аналіз роботи МО за 2015/2014 н.р.
У 2014/2015 н.р. робота шкільного методичного об'єднання вчителів природничо-математичного циклу продовжила подальше вдосконалення педагогічної і методичної майстерності вчителів, їхнього науково-теоретичного рівня, на реалізацію проблеми
“ Формування професійної мобільності усіх учасників навчально-виховного процесу через упровадження нових державних стандартів початкової, базової, повної загально середньої освіти як один із шляхів успішної соціалізації особистості ”
У МО працювало 6 вчителів різних кваліфікаційні категорії.
Робота МО відбувалася згідно плану, з метою реалізації якого було проведено п’ять засідань. На них обговорювались такі питання: вивчення пояснювальних записок до навчальних планів та програм, забезпеченість програмами, підготовка до І, ІІ та ІІІ турів Всеукраїнських учнівських олімпіад, результати участі в них, підготовка до ДПА та інші. Крім запланованих, було проведене позапланове засідання МО, на якому розглядалось питання ДПА для екстернів та погоджувались завдання, підготовлені та презентовані вчителями-предметниками для ДПА екстернів.
Методичну роботу у навчальному закладі слід розглядати як систему підвищення науково-теоретичного і загальнокультурного рівня вчителя, психолого-педагогічної підготовки і професійної майстерності педагогів. Головним у методичній роботі є надання реальної дієвої допомоги вчителям у процесі розвитку їхньої майстерності, як сплаву професійних знань, умінь і навичок.
Основними напрямками МО є:
- активізація творчої активності педагогів;
- підвищення рівня психолого-педагогічної культури та фахової майстерності педагогів;
- запровадження інноваційних навчально-виховних педагогічних технологій, що забезпечують особистісне зростання та розвиток творчого потенціалу учнів для сталого розвитку;
- зростання якості освіти та виховання;
- виховання соціально адаптованої, відповідальної , стратегічно мислячої особистості;
- розробка нових форм навчально-виховної діяльності.
На засіданнях обговорювалися питання організації роботи над методичними темами вчителів, науково-методичного забезпечення допрофільної та профільної підготовки учнів, формування та моніторингового дослідження компетенцій учнів з базових навчальних дисциплін в умовах модернізації навчально-виховного процесу, обговорення Державних стандартів початкової та основної школи (нові редакції). Засідання МО проводились у різних формах: круглий стіл, науково-практична конференція, семінари-практикуми, аукціони відкритих заходів.
Результат анкетування серед вчителів стосовно націленості їх на підвищення власного професійного рівня, налаштованості на самоосвіту свідчать про те. Що 20% педагогів втілюють інноваційні технології, 85% - елементи інноваційних технологій та методик, 40% із яких – тільки під час проведення відкритих уроків і заходів. Майже 30% педагогів займаються самоосвітою протягом навчального року епізодично, тільки під час підготовки до відкритого уроку.
На виконання плану роботи методичного кабінету відділу освіти, схваленого радою методичного кабінету від 29.08.2014 (протокол №4), затвердженого начальником відділу освіти 05.09.2014, наказу відділу освіти від 01.09.2014 №186 «Про організацію науково-методичної роботи з педагогічними кадрами у 2014/2015н.р», з метою створення умов для забезпечення доступу громадян до якісної освіти, сприяння розвитку творчості освітян, пропаганди кращих здобутків, інноваційних пошуків, упровадження ефективного педагогічного досвіду, реалізації пріоритетних напрямів використання інноваційних технологій у системі загальної середньої освіти в освітянському просторі району протягом січня 2015 року була організована робота щодо участі колективів району у виставці-презентації педагогічних ідей за темою «Формування громадянської та національної самосвідомості в умовах поліетнічного освітнього середовища».
Для участі у районному етапі виставки-презентації були подана робота вчителя нашого МО - Комбарова А.О. – вчитель математики – «Усі уроки курсу «Сліпий метод набору» (навчально-методичний посібник). Робота Комбарової А. О. стала переможцем обласного етапу та здобула диплом ІІ ступеня.
Аналіз участі педагогічних працівників у районній виставці-презентації свідчить, що така форма методичної роботи, як виставка педагогічних надбань стимулює учасників навчально-виховного процесу до підвищення фахового рівня, педагогічної майстерності і надзвичайно важлива і потрібна. Адже, за мету ставиться не лише реклама та демонстрація своїх досягнень, а й опанування творчих здобутків інших учасників, співпраця з колегами, професійне спілкування, збагачення та обмін досвідом роботи.
На виконання наказу по школі № 36 від 05.02.3015 «Про проведення конкурсу педагогічної майстерності», з метою популяризації кращих педагогічних здобутків і професійної майстерності, у лютому – березні пройшов конкурс педагогічної майстерності.
У конкурсі взяло участь 16 учасників. Конкурс проходив у два етапи:
І етап – відкритий урок;
ІІ етап – самоаналіз уроку.
Не брала участі у конкурсі вчитель географії та економіки Мішньова М. І. за станом здоров’я.
Педагогічна діяльність вчителів на конкурсі оцінювалася методичною радою за спеціально розробленою схемою. Слід зазначити, що більшість уроків, проведених в рамках конкурсу, відповідали вимогам сучасного уроку. Вчителі забезпечували високий та достатній рівні пізнавальної активності, творчості й самостійності учнів. На уроках вдало поєднувалися колективні та індивідуальні, парні та групові форми роботи учнів, були створені необхідні умови для мотивації навчальної діяльності учнів і забезпечення позитивного психологічного клімату, використано інформаційно-комунікаційні технології. Підводячи підсумки конкурсу педагогічної майстерності, було визначено 3 дипломанти та абсолютного переможця. Дипломантом шкільного конкурсу була визначена вчитель МО - Комбарова А. О., учитель математики, за урок алгебри у 7-А класі (кількість набраних балів – 84,69);
Підвищенню професіоналізму вчителів школи сприяє і атестація педагогічних працівників. У 2014/2015 навчальному році атестацію пройшли 7 педагогічних працівників школи серед яких і учитель математики – Комбарова А. О.. Атестація педагогічних працівників проводилася відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України , затвердженого наказом Міністерства науки і освіти України від 06.10.2010 №930, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.12.2010 за №12 55/ 18550 (зі змінами). За рішенням атестаційної комісії І рівня при Малинівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів учителю математики Комбаровій А. О. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», крім того, Комбаровій А. О. присвоєно педагогічне звання «Старший учитель».
На виконання наказу Департаменту науки і освіти Харківської державної адміністрації від 20.10.2014 № 429 «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2014/2015 навчальному році», наказу відділу освіти районної державної адміністрації від 03.11.2014 № 270 «Про проведення І етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України у 2014/2015 навчальному році» та з метою виявлення, підтримки обдарованої учнівської молоді, залучення її до наукових досліджень та створення умов для самореалізації творчої особистості в сучасному суспільстві з 02.12 по 05.12.2014 проходив І-й (районний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Харківського територіального відділення Малої академії наук України, який складався з трьох етапів:
написання науково-дослідницьких робіт;
контрольна робота;
захист науково-дослідницьких робіт.
Була досліджена така тема: «Використання седативних препаратів рослинного походження в профілактиці та лікуванні стресу» (досліджувала учениця 10 класу Гречка Катерина, керівник – учитель географії та економіки Мішньова М. І., відділення – біологія). Робота Гречки Катерина стала переможцем районного та була направлена для участі в обласному етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт Малої академії наук України. Гречка Катерина була нагороджена як переможець І та учасник ІІ етапів Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України,
Метою стимулювання і мотивації інтелектуального розвитку учнів, підвищення інтересу до вивчення базових дисциплін, виявлення обдарованих учнів, в період з 03.11.2014 по 22.12.2014 були проведені олімпіади з 20 базової дисципліни.
Найвищих результатів досягли учні з економіки– 2 місце (вч. М.І. Мішньова).
У 2014/2015 році переможцями та призерами стали такі учні:
№ з/п |
П.І. учня-переможця |
Клас |
Досягнення |
П.І.Б. вчителя |
1. |
Дмитренко Ярослава |
11-А |
ІІІ місце з біології |
Панкова М. М. |
2. |
Гречка Катерина |
10-А |
ІІІ місце з інформатики |
Комбарова А. О. |
3. |
Полтавцева Олеся |
9-А |
ІІІ місце з економіки |
Мішньова М. І. |
ІІ місце з географії |
Мішньова М. І. |
|||
4. |
Тельна Олександра |
8-А |
ІІІ місце з математики |
Долбійова О. М. |
ІІІ місце з фізики |
Юрченко В. І. |
|||
5. |
Яценко Богдан |
10-А |
ІІІ місце з хімії |
Панкова М.М. |
ІІ місце з економіки |
Мішньова М. І. |
|||
ІІ місце з географії |
Мішньова М. І. |
|||
ІІІ з математики |
Долбійова О. М. |
У порівнянні з минулим навчальним роком простежується підвищення рейтингу закладу у олімпіадах з математики (з 8 на 6 місце), з інформатики ( з 7 на 4).
Але знизився рейтинг у олімпіадах з фізики (на 9 місце з 4), з біології (на 10 місце з 3), з хімії (на 9 з 1), з астрономії (на 7 з 5), з екології (на 11 з 6).
Протягом 2014/2015 навчального року учні Малинівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів (з 2 по 11 класи) взяли участь математичному конкурсі «Кенгуру» – 9 учасників (у 2012/2013 – 32 учасники, у 2013/2014 н.р. – 29 учасників).
Результати участі в конкурсах:
№ з/п |
Назва конкурсу |
К-ть учас-ників |
Результати участі |
Якість |
1. |
«Кенгуру» |
9 |
3 сертифікати з відмінним результатом;6 сертифікатів з добрим результатом |
100% |
На жаль учитель інформатики Комбарова А.О. та вчитель фізики Юрченко В.І. не залучили учнів до конкурсів: «Бобер» та «Левеня».
Щороку у навчальному закладі велика увага приділяється позакласній роботі з предметів інваріантної складової, зокрема проведенню предметних тижнів. У 2014/2015 навчального році на жаль не були проведені предметні тижні географії та економіки, біології, природи та екології.
Державну підсумкову атестацію в 9-му класі проведено з трьох предметів письмово: з математики (алгебра і геометрія), української мови (диктант), географії. Контингент 9-го класу становить 23 учні. Звільнених від державної підсумкової атестації у 2014/2015 навчальному році не було.
Результати державної підсумкової атестації учнів 9–го класу такі:
Предмет |
К-ть учнів у класі |
К-ть унів, які звільнені від ДПА |
Рівень навчальних досягнень учнів |
Які-сть знань учнів % |
||||||||
К-ть учні, які скла-дали ДПА |
Почат-ковий рівень |
Серед-ній рівень |
Достат-ній рівень |
Високий рівень |
||||||||
К-тьучнів |
% |
К-тьучнів |
% |
К-ть учнів |
% |
К-ть учнів |
% |
|||||
Математика |
23 |
23 |
23 |
1 |
4 |
14 |
61 |
6 |
26 |
2 |
9 |
35 |
Географія |
23 |
23 |
23 |
- |
- |
16 |
69 |
3 |
13 |
4 |
18 |
31 |
За підсумками ДПА якість знань з предметів, що входили до ДПА, в порівнянні з минулим роком знизилася з двох предметів: математики (з 47% до 35%) та географії (з 41% до 31%).
Середній бал за результатами ДПА складає:
з математики – 5,9;
з географії – 6,3.
У 2015/2016 навчальному році необхідно продовжити роботу щодо якісної підготовки учнів до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні, державній підсумковій атестації, підвищення середнього бала атестата випускників школи.
Незважаючи на низку позитивних результатів реалізації програми «Обдарована молодь», існує чимало питань, які потребують вирішення на всіх рівнях . Робота у 2014/2015 навчальному році буде спрямована на досягнення максимальної взаємодії «творча особистість вчителя – творчий учень».
Членами МО під час уроків постійно велась робота по профілактиці травматизму та запобіганню захворювань. Зверталась увага на дотримання санітарно-гігієнічних норм та вимог. На уроках хімії, фізики, біології проводились відповідні бесіди з ТБ, велись журнали з ТБ, де учні розписувались, прослухавши інструктажі.
Проаналізувавши роботу методоб’єднання, визначаємо такі проблеми:
- недостатній рівень науково-методичного забезпечення з математики, фізики та хімії;
- учителі не залучають до активну участь у Всеукраїнських учнівських конкурсах учнів (не брали участь у конкурсі «Левеня» - фізика та «Бобер» - інформатика);
- залучення вчителів до участі в конкурсах педагогічної майстерності, аукціонах педагогічних ідей, семінарах-практикумах ;
- розробити заходи щодо поліпшення результатів ДПА.
Роботу МО за 2014/2015 н.р. вважати задовільним.
Тематика засідань МО в 2015/2016 н. р.
Тематика засідань |
Форма проведення |
Дата проведе-ння |
Відповідаль- ний |
Засідання І. План 1. Аналіз роботи МО за 2014/2015 навчальний рік. 2. Вивчення методичних рекомендацій предметів природничо-математичного циклу та про особливості викладання предметів у 7 класі на 2015/2016 н.р. 3. Обговорення змін до навчальних програм. 4. Про календарно-тематичне планування з предметів природничо-математичного циклу 5. Аналіз ДПА у 9-х та 11-х класах та ЗНО. 6. Обговорення і затвердження плану роботи МО на 2015/2016 н.р 7. Проведення та затвердження завдань до І туру предметних олімпіад. |
Звіт
Навчальний семінар
Звіт
Погодження
Проект
Методичний діалог |
вересень |
Керівник МО
Вчителі предметними
Керівник МО
Керівник МО
Вчителі предметники
|
Засідання ІІ. План 1. Про підсумки участі учнів школи у І турі предметних олімпіад.Обговорення складу шкільних команд. 2. Організація і проведення тижня математики, фізики та інформатики 3. Національно – патріотичне виховання учнів на уроках природничо – математичного циклу. 4. “Одна мить з уроку”Використання ігрових моментів під час вивчення хімії 5. Підготовка до ІІ туру предметних олімпіад. |
Звіт
Круглий стіл
Відкритий мікрофон
|
жовтень |
Керівник МО
Долбійова О.М Комбарова А.О Юрченко В.І. Вчителі предметними
Вчитель хімії Панкова М.М Вчителі предметними
|
Засідання ІІІ. План 1. Про підсумки участі учнів школи у ІІ турі предметних олімпіад 2. Відбір і рецензування матеріалів, поданих на виставку-презентацію педагогічних ідей і технологій. 3. «Калейдоскоп ідей» Формування в учнів навиків самостійного пошуку інформації під час викладання географії 4. Обговорення матеріалів вчителів, що атестуються на встановлення педагогічного звання. 5. Аналіз тижня математики, фізики та інформатики 6. Організація і проведення тижня хімії |
Звіт
Відкритий мікрофон
|
січень |
Керівник МО
Вчителі предметними
Вчитель географії Мішньова М.І.
Долбійова О.М Комбарова А.О Юрченко В.І. Панкова М.М |
Засідання ІV. План1. Формування міцної системи знань з предмету шляхом використання різноманітних прийомів запам’я-товування .Обговорення відкритих уроків. 2.Підсумки “ Ярмарок педагогічних ідей». 3.Аналіз участі учнів школи в різноманітних конкурсах природничо-математичного циклу. 4. Ознайомлення з нормативно-правовою базою щодо проведення ДПА, ЗНО. Затвердження матеріалів практичної частини для проведення ДПА. Організація та проведення консультацій до ДПА та ЗНО. Підготовка куточків ДПА. 5. Аналіз проведення тижня хімії
|
Методичний діалог
Звіт
Звіт
Відкритий мікрофон
|
квітень |
Вчителі предметними
Керівник МО
Керівник МО
Вчителі предметними
Панкова М.М. |
Засідання V. План 1. Результати роботи МО в 2014/2015 н.р. 2. “Педагогічна скарбниця”. (Творчий звіт членів МО по роботі над методичною проблемою) 3. Обговорення результатів навчальних досягнень учнів 5-11 класів на кінець навчального року 4. Панорама методичних напрямків (обговорення пропозицій стосовно планування роботи МО на наступний рік) |
Звіт Звіт
Відкритий мікрофон Проект
|
травень |
Керівник МО
Вчителі, що атестуються Вчителі предметними
Вчителі предметними
|
Протоколи МО